//Masina ta stie atunci cand iei in greutate

Masina ta stie atunci cand iei in greutate

Automobilele produse in ziua de azi sunt majoritatea conectate la smartphone-ul tau lucru care iti ofera posibilitatea de a beneficia de informatii pretioase despre acesta. Printre informatiile pe care ti le ofera sunt cele referitoare la franarea automata, sistemul de directie ale masinii si multe altele. Dar pentru toate lucrurile pe care le primim de la vehiculele conectate, producatorii de autmobile primesc mult mai mult in mod constant: colecteaza in mod conttinuu date despre vehiculele noastre.

Masinile moderne  la ora actuala sunt echipate cu un emitator fara fir cand transmite in permanenta date despre performanta si intretinerea vehiculului catre producator. Masinile moderne colecteaza pana la 25 de gigaocteti de date pe ora iar aceste date sunt referitoare la mult mai multe lucruri decat performanta si intretinere.  Automobilele nu numai ca stiu cat de mult cantaresc ele, dar pot observa cat de mult cantarim si noi. De asemenea, stiu si cat de repede conducem, unde este casa noastra si chiar si diferite informatii financire. Conectati un telefon la masina si instant ea stie cine suntem.

Dar cine detine si in cele din urma, cine controleaza aceste date, si ce fac producatorii auto cu acestea? Problema pentru protectia acestor date nu este foarte clara. Conducatorii acestor vehicule semneaza de obicei acceptul pentru a fi folosite aceste date fara ca macar a citi ceea ce semneaza. Achizitioarea unui astfel de autovehicul nu este cu nimic deosebita de cumpararea unui smartphone. Deiferenta este ca majoritatea celor ce detin astfel de autoturisme nu au idee ca acestea colecteaza date.

Stim cu toti ca telefoanele noastra inteligente colecteaza date si am ajuns sa acceptam acest lucru si am ajuns sa stim modul in care acestea sunt foloste de producatori. Insa, ceea ce fac fabricantii de masini cu datele colectate nu este clar. Stim ca unii le folosesc pentru a imbunatati performanta si siguranta masinii si stim ca au abilitatea de a le distribui catre terte parti. Acest lucru este cat se poate de adevarat intrucat directorul executiv al Ford, Jim Hackett, a vorbit in detaliu despre planurile companiei de a genera bani din datele de la masini.

Dezbaterile din jurul vietii private se concetreaza adesea asupra companiilor precum Facebook. Pe de alta parte, autovehiculele conectate astazi si vehiculele autonome de maine, arata modul in care posibilitatile comerciale in colectarea datelor cu caracter personal sunt nelimitate.

Datele privind locatia le permit companiilor sa realizeze campanii publicitare pe baza zonei in care locuiti, lucrati sau calatoriti frecvent. Datele de comanda vocala ar putea fi, de asemenea, utile pentru agentiile de publicitate.

De asemenea, datele privind obiceiurile de conducere precum viteza cu care conduceti, cat de greu franati daca utilizati intotdeauna centura de sigura, ar putea fi date extrem de valoroase pentru companiile de asigurari. Puteti alege sa distribuiti sau nu datele catre aceste servicii, insa singurl lucru pe care il puteti face la ora actuala este sa dezactivati locatia de pe telefonul mobil. Privind datele obitinute de autoturism nu exista nicio caracteristica de oprire pentru acesta.