Intre lunile Ianuarie – Martie 2019 grupul Volkswagen a fost cel mai mare producator de automobile din UE si EFTA, cu VW brand-ul cel mai bine vandut, urmat de Renault si Peugeot.
In primul trimestru, Grupul Volkswagen a ramas cea mai mare firma de productie a automobilelor din tarile Ununii Europene (UE) si EFTA. Grupurile franceze PSA si Renault au ramas in al doilea si al treilea rand, in timp ce grupul sud- coreean Hyundai a avansat si a intrecut Ford. Volkswagen a fost din nou brandul de top din Europa in primele trei luni ale anului 2019, in timp ce atat Renault, cat si Peugeot s-au mutat inaintea Ford. In plus, VW Gold a ramas modelul favorit al Europei.
Inmatricularile de autoturisme noi in UE si EFTA s-au redus 3,2% pana la la 4 146 156 de autoturisme in perioada ianuarie – martie 2019.
Producatorii cu vanzari de top din Europa in 2019
Desi piata europeana de autoturisme noi a scazut cu 3,2% in primele trei luni ale anului 2019, vanzarile mai mici au fost distribuite in mod egal cu toti producatorii importanti de automobile, care au vandut mai putin la inceputul anului 2019. Pentru Europa primul trimestru al anului 2019 a fost format din Renault, Volvo, Jaguar Land Rover si Mitsubishi.
Grupul Volkswagen a ramas de departe cel mai mare producator de automobile din Europa si a castigat o cota de piata in ciuda vanzarilor mai slabe. Vanzarile Grupului VW au scazut cu 2,4 % in Europa, la mai putin sub un milion de masini, insa cota de piata a crescut de la 23,7 % la 23.9 %.
Cu exceptia Seat, toate celelalte marci principale Volkswagen au avut vanzari mai slabe in Europa. Marca Volkswagen a castigat o cota de piata in ciuda vanzarilor mai slabe. Castigurile de mare succes ale Audi de data aceasta au fost mai slabe, dar similarea cu cele ale concurentilor directi BMW si Mercedes-Benz. Porsche s-a situat dupa Alfa Romeo cea mai slaba marca de automobile pentru Europa in primul trimestru al anului 2019. Porsche a contiuat sa lupe cu noua certificare WLTP. Vanzarilor “altor VW” , inclusiv Lamborghini, Bentley si Bugatti, au crescut cu un sfert.
Grupul PSA a fost din nou al doilea producator de automobile din Europa si a castigat o cota de piata in ciudat vanzarilor mai slabe. Vanzarile Peugeot au fost in mare parte plate, in timp ce Citroen a crescut vanzarile. Opel a continuat in aceiasi nota, in timp ce vanzarile DS au scazut cu inca o zecime.
Grupul Renault a majorat vanzarile cu 0.6%, dar aceast lucru inseamna doar in jur de 2.200 de autotusime, putin comparativ cu anul precedent. Vanzarile Renault au fost mai slabe, in timp ce Dacia a continuat sa se extinda. Vanzarile Lada au crescut, dar se asteapta ca producatorul rus sa se retraga de pe piata UE din cauza reglementarilor privind emisiile.
Grupul Hyundai a intrecut Ford si FCA acestea avand vanzari mai slabe, dar mai mari decat media de piata. Vanzarile KIA au fost mai mari, iar ambele marci au castigat cote de piata.
Vanzarile Ford au scazut in Europa cu mai mult de o zecime si chiar inaintea grupului BMW. Vanzarile marcii BMW au fost mai slabe, in timp ce vanzarile Mini au crescut. Grupul BMW ar trebui sa castige din noile modele (seria 3 si 1) lansate in cursul anului 2019.
Dintre toate marcile cel mai rau a fost pentru Nissan si Honda. Vanzarile Fiat au scazut cu 14%, in timp ce Jeep a continuat sa castige popularitate gratie SUV-urilor si crossover-urilor. Alfa Romeo a fost cea mai slaba marca din Europa in primul trimestru al anului 2019, in timp ce Lancia a fost cea mai performanta marca.
Vanzarile grupului Faimler au fost mai slabe, vanzarile pentru Mercedes-Benz au scazut cu 6,2 %, in timp ce vanzarile inteligenta au crescut usor. Grupul Toyota a pierdut si cota de piata.
Nissan a fost cel mai performant producator de automobile din Europa in primul trimestru al anului 2019. Pe de alta parte, vanzarile Nissan au fost cu peste 40.000 mai putine decat in urma cu un an, iar numarul a reprezentat foar o treime din volumul redus de masini vandute pana in prezent in UE.
In schimb, Volvo si Jaguar Land Rover au fost producatorii de automobile din Europa cu cele mai multe imbunatatiri iar acest lucru s-a simtiti in primele trei luni ale anului 2019, ambele grupuri castigand din popularitatea modelelor SUV si crossover.
Cele mai bine vandute marci auto din Europa in 2019
Cele zece branduri de masini de top din Europa in primul trimestru al anului 2019 au fost:
Producatorul de masini | 2019 | 2018 | % 18/19 | |
1 | – VOLKSWAGEN | 458,500 | 464,358 | -1.3 |
2 | – RENAULT | 272,199 | 287,258 | -5.2 |
3 | – PEUGEOT | 263,491 | 269,752 | -2.3 |
4 | – FORD | 262,502 | 292,505 | -10.3 |
5 | – OPEL/VAUXHALL | 239,717 | 249,903 | -4.1 |
6 | – MERCEDES | 214,307 | 228,358 | -6.2 |
7 | – BMW | 204,400 | 213,518 | -4.3 |
8 | – AUDI | 198,956 | 212,283 | -6.3 |
9 | – SKODA | 194,344 | 196,658 | -1.2 |
10 | – TOYOTA | 188,540 | 197,491 | -4.5 |