//Cum sa imbunatatesti performantele aerului conditionat din masina in 5 pasi simpli

Cum sa imbunatatesti performantele aerului conditionat din masina in 5 pasi simpli

Folosirea sistemului de aer conditionat atunci cand temperatura este ridicata reprezinta o adevarata provocare in sezonul de vara.
Atunci cand temperatura creste atat de mult incat pare ca se topeste pana si asfaltul pe sosea, tot ce iti doresti este sa pornesti aerul conditionat la o viteza mare, in speranta de a scapa de caldura. Majoritatea oamenilor nu stiu cum functioneaza acest sistem, asa ca il folosesc in mod incorect si folosesc mult mai mult combustibil decat ar fi necesar.

Utilizarea aerului conditionat pe vreme foarte calda: Sfaturi pentru a maximiza performanta

E o după-amiază de vară însorită și vrei doar să ajungi acasă după biroul tău. Puneți-vă în mașină și veți simți literalmente că ați fost prăjită într-un cuptor! Durează câteva minute pentru ca AC să lovească și să lucreze în plină desfășurare. Cu toate acestea, nu mai trebuie să transpirați, deoarece aceste sfaturi vor ajuta la răcirea mai rapidă a vehiculului. Hai să verificăm câteva modalități cele mai bune de a utiliza mașină AC în vreme caldă.

Scoateti aerul cald

Nimanui nu ii place sa stea in interiorul unui cuptor, chiar daca este doar cateva minute. Deci, primul pas este sa raciti interiorul (sau sa scoateti aerul cald din interiorul vehiculului). Inainte de a intra in masina deschideti geamurile sau usile si inchideti usa soferului de mai mule ori. Astfel, aerul fierbinte va iesi din masina in cateva secunde.

Folositi aerul conditionat mai mult in timp ce conduceti

Aerul conditionat functioneaza mult mai bine in timp ce conduceti, doarece compresorul functioneaza mai repede odata cu rotatia motorlui. Pornirea aerului conditionat inainte de a conduce va fi o risipa de timp si combustibil.
Tineti ferestrele din dreptul scaunelor pasagerului deschide timp de jumate de minut pentru a scoate aerul cald din interior. Nu faceti greseala de a deschide geamurile din fata deoarece numai aerul cald din fata va fi scos iar interiorul va ramane inca fierbinte.
Daca autoturismul are o trapa aerul fierbinte va iesi mult mai usor. In timpul conducerii lasat-l deschis pentru un minut si tot cald se va ridica si va iesi.

Porniti aerul conditionat la o viteza mica

Stiti deja ca temperatura din interiorul vehiculului tinde sa fie mai mare decat in exterior. Setati aerul conditionat la cea mai mica temperatura astfel incat sa traga aerul din afara masinii si sa il raceasca. Pe de alta parte, rotirea spre maxim va forta masina sa ia aerul din cabina pasagerului, care este mai fierbiente decat aerul exterior. In aceasta situatie aerul conditionat trebuie sa munceasca mai mult daca il setati la viteza maxima de la inceput.

Schimbati filtrul

Utilizarea aerului conditionat in conditii de temperatura ridicata nu are nevoie doar de reglajul sistemului, ci si de verificarea catorva componente. Nu veti obtine nivelul optim de aer in interior daca filtrul este murdar.Verificati-l in mod regulat pentru a vedea daca este curat. Atunci cand devine murdar va trebuie sa il schimbati.
Trebuie sa stiti ca aerul conditionat va mari consumul de combustibil. Acest compresor trebuie sa fie alimentat in orice moment, iar motorul este reponsabil pentru acest lucru.
Un alt lucru pe care trebuie sa il stiti este sa nu exagerati cu variatiile de temperatura. Daca temperatura este foarte fierbinte in exterior, nu transformati interiorul masinii intr-un iglu.